Bir değişken duruma göre kendisine değer atanan (set), kendisindeki değer okunan (get) veya her ikisi de yapılan üyedir. C# 'da, bir değişkenin tanımı aşağıdaki gibidir...
C#' ta veri (data) tipleri 3'e ayrılmıştır. Değer Data Tipi - Bunlar değerlere doğrudan atama yapılabilinen data tipleridir. int, char, float vb. örnek olarak verilebilir. Referans Data Tipi - Bu...
Programlama dillerinde yorum yazmak özellikle belli bir düzeydeki uygulamalarda çok önemlidir. Kodun ne anlama geldiği veya kodun kim tarafından ne zaman yazıldığı, düzeltildiği gibi konularda çok...
C# operatörleri, verilerin değerlerini değiştirmek, veriler arasındaki ilişkileri belirlemek ve koşulların değerlendirilmesine olanak tanımak için kullanılan araçlardır. C#, birçok farklı operatör...
"null", normal veri değerlerinden başka boş değer atanabilecek özel veri türüdür. Örnek olarak: int? veri türü, -2,147,483,648 ile 2,147,483,647 arasında herhangi bir tamsayı değerini dışında...
Her programlama dilinde en önemli ifadelerden biri "if" (eğer) ifadesidir. C#'da da koşullu kod blokları (condition) oluşturabilmek için if yöntemi kullanılır. If ifadesi bir boolen sonucuna...
Switch ifadesi, if else koşuluna benzemektedir. Her olasılık için bir eylem içeren liste bizlere vermektedir. Hiçbir koşul doğru değilse default (varsayılan) bir işlem gerçekleşmektedir...
Yazılımda en önemli konulardan biri de döngülerdir (loop). Yazılan bir kod bloğunun x kere tekrarlama yeteneğidir. C#'da 4 farklı çeşitte döngü tipi vardır. Bunları incelemeye başlayalım..
C# nesneye yönelik bir programlama dilirdir (object oriented programming veya OOP). Bunun sebebide class lar (sınıf) dır. Bu derste class lara giriş yapacağız. Class ların en önemli özelliklerini...
Bir sınıfın en temel yapı taşlarından biri field (alan) dır. Field lar class düzeyinde tanımlanan değişkenlerdir diyebiliriz. Fakat aralarında önemli farklar vardır. Değişken bir yöntemin içinde...
Class ların en temel üyelerinden field (alan) ların dışarıdan erişilebilmeleri yani "public" olmaları genellikle önerilmeyen bir durumdur. Class içindeki işlevler için kullanılmaları daha...
Fonksiyonlar bir class (sınıf) ın en etkili üyeleridir. Class ın diğer üyeleri olan property (özellik) ve field (alan) lara oranla çok daha aktifdirler. Bunun en büyük sebebi içine parametreleri de...
Parametrelerin C# ve diğer programlama dillerinde çok önemli bir yeri vardır. Fonksiyonlar parametresiz çalışabilirler, ancak genellikle bir veya daha fazla parametreye sahip olurlar, bu da...
Constructor (kurucu), bir sınıfı yaratırken kullanılan özel yöntemlerdir. Bu üyeleri tanımlarken bir dönüş türü tanımlamanız gerekmez. Aşağıdaki şekilde tanımlanırlar...
C# programlama dili diğer programlama dilleri gibi hem varsayılan hemde parametre alma tekniğini desteklemektedir. Bu durum yazılımcıya işlevsellik getirmektedir...
Bir classın, bir fonksiyonun, bir değişkenin veya bir property (özellik) görünürlüğü bize bu öğeye ne şekilde erişilebileceğini anlatmaktadır. En yaygın görünürlük türleri public ve private dır...
Bir classla çalışmanın olağan yolu sınıftan yeni bir nesne oluşturmak (instantiate) ve bu nesne ile çalışmaktır. Çoğu durumda, classların birden fazla kopyasını yaratıp bunları farklı şekillerde...
C# Nesne Yönelimli bir Programlama (OOP yada Object Oriented Programming) dilidir. Bu yapının en önemli yönlerinden biri kuşkusuz "inheritance" (miras alma yada kalıtım) konusudur. Kısaca buna...
Class (sınıf) yapısında "abstract" anahtar sözcüğü ile belirtilen "abstract class" (soyut sınıf) lar genellikle "base class" (temel sınıf) tanımlamak için kullanılmaktadır. Abstract class ların en...
En basit ifade ile bir interface i (arayüzü) sözleşme olarak kabul edebiliriz. Bir class a (sınıf) uygulandığında tüm fonksiyonların, propertylerin (özelliklerin) ve eventlerin (olay) kendisinde...