Birleşik Bellek Mimarisi (UMA) Nedir?
İşlemci ve GPU tarafından kullanılan bellek rezervuarı, bir bilgisayar bellek tasarımı biçimi olan UMA'da aynıdır. Cep telefonları ve dizüstü bilgisayarlar gibi mobil cihazlarda ve dahili grafik motorlu PC'lerde sıklıkla kullanılır.
İşlemci ve GPU için, bağımsız grafik işlem birimleri farklı bellek bölgelerine sahiptir. GPU'lar, resim verileri için kendi yerleşik yüksek hızlı VRAM bellek kitaplıklarını kullanırken, İşlemci, bilgisayarda çalışan uygulamalar ve işlevler için geçici verileri birincil sistem RAM'inde depolar. Gerektiğinde, PCI Express arabirimi verileri ana Bellekten VRAM'e taşır.
İki işlemci tarafından paylaşılan yalnızca bir bellek alanı olduğundan, CPU'nun yerleşik bir GPU'su olduğunda bilgisayarın masrafı ve karmaşıklığı azalır. Bu tasarım sayesinde Bellek ve VRAM arasında veri geçişine artık gerek yoktur. CPU ve GPU'nun, normalde yalnızca CPU'ya hizmet edecek bir kanal üzerinden belleğe erişmesi gerektiğinden, bazı durumlarda bu, verimliliğin gecikmesine neden olur.
Apple'ın M1 CPU serisi, bir UMA versiyonunun ilk çıkışını işaret ediyordu. Bu işlemciler, ortak bellek havuzuna diğer sürümlere göre çok daha yüksek hız ve çok daha düşük gecikme ile ulaşabilir çünkü sistemin belleği, CPU ve GPU bileşenleri ile aynı çip üzerinde sistem üzerinde bulunur. Verilerin farklı bir bellek bölümüne gitmek için hiçbir zaman işlemciden ayrılması gerekmez ve bir önbellekten diğerine veri aktarmak için ne CPU ne de GPU gerekmez.